23/2-09, 9 veckor +(4dagar)

Har inte kommit så långt i graviditeten så vi har bara berättat för de närmaste i familjen. Vi vill inte berätta för alla än för man vet ju tyvärr inte vad som kan hända.

Jag har berättat för en kompis och det är Jennie.




Vecka 9
Kroppen: Tandköttet blir uppmjukat och kan därför bli mer lättblödande, var därför extra noga med tandborstningen. Olika graviditetshormoner påverkar dig, man kan fortfarande känna sig trött och illamående, men det brukar gå över om några veckor.

Embryot: Embryot är nu cirka 3 cm och fötterna är ca 2 mm stora. Halsen tar form och käkarna är färdigutvecklade. Munhåla och näsa förenas, öron och näsa kan nu ses och ansiktet börjar totalt sett få mänskliga drag. Känseln utvecklas och embryot kan redan nu få hicka ibland.

På morgonen mår jag väldigt illa och det är lite jobbigt, jag pendlar till Göteborg så jag får gå upp tidigare på morgonen så att illamåendet  ska lungna ner sig innan jag åker med bussen.

Jag är väldigt trött hela tiden. Ibland känns det som om jag ska somna stående och det är väldigt jobbigt. På fredagar orkar jag inte hålla mig vaken, jag brukar somna vid 21. Lite tråkigt men vad ska man göra.


Om 3 dagar går jag in i vecka 10. 


kram på er alla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0